استاندار گیلان با تهدیدکنندگان سفره مردم و محتکران برخورد جدی


P> به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در جلسه مشترک کارگروه های تنظیم و اقدام مشترک تنظیم بازار استان، با اشاره به اصلاح قیمت انواع نان توسط اتحادیه نانوایان، نظارت مستمر بر قیمت و کیفیت نان نیز تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی از نظارت های صورت گرفته، هم موجب بازدارندگی است و هم زمینه آرامش در بازار را فراهم می سازد.


وی برخورد جدی و فوری با متخلفان توسط تیم های نظارتی را یادآور شدو افزود: احتکار و تهدید سفره مردم، مذموم و نابخشودنی است و نباید با فرد محتکر و سودجو، مسامحه شود تا هیچ امنیتی برای فعالیت سوء خود نداشته باشد.


نظارت بر انبارها ، جلوگیری از فعالیت دلالان و نیز ذخیره سازی مطمئن از کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی از دیگر موارد مورد تأکید استاندار گیلان در این کارگروه بود.


نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به فرمانداران تکلیف کرد شخصاً بازدیدهای میدانی از بازار و اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار استان داشته باشند.


عباسی همچنین در ادامه سخنانش جشنواره خرید شفاف که با محوریت اتاق اصناف مرکز استان و با پشتیبانی سازمان های صمت و جهاد کشاورزی به منظور تسهیل در خرید کالاهای اساسی و ضروری انجام می شود را اقدامی مناسب توصیف و تأکید کرد که گزارش آن به طور منظم، به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارائه شود.


استاندار گیلان با اشاره به تولید مرکبات در استان، از سازمان جهاد کشاورزی خواست با اولویت خرید مرکبات از باغداران استان، خرید میوه شب عید را انجام دهد و گفت: استان گیلان تولیدکننده محصولات کشاورزی ازجمله کیوی و مرکبات در نیمه دوم سال است و باید رصد قیمت ها برای تعادل سود تولید کننده و نیز صرفه مصرف کننده، صورت پذیرد.



دیدگاهتان را بنویسید