شستشوی فرش و موکت

شستشوی فرش و موکت

پوشاندن سطوح کف با استفاده از فرش در بسیاری از فضاهای وسیع و پر رفت و آمد مرسوم می باشد. در اثر گذر زمان انواع آلودگی ها در میان الیاف فرش نفوذ نموده و موجب برهم زدن ظاهر زیبای آن می شود. در صورت عدم پاکسازی و شستشوی فرش به مرور زمان، الیاف و بافت آن آسیب دیده و سبب پوسیدگی فرش می شود. انجام به موقع و بهینه نظافت و شستشوی مداوم فرش سبب افزایش طول عمر آن شده و از آسیب و برهم خوردن شکل ظاهری آن جلوگیری نماید. امروزه شستشوی فرش با استفاده از دستگاه های نظلافتی با سهولت ویژه ای همراه گردیده است. یکی از خدمات قابل ارائه شرکت خدماتی نظافتی انجام شستشوی فرش در محل قرارگیری آن با استفاده از دستگاه فرش شوی می باشد. این دستگاه ها با عملکردی بهینه امکان شستشوی و خشک نمودن فرش به صورت همزمان را فراهم می نمایند.

انواع آلودگی

آلودگی فرش ها به دو بخش آلودگی سطحی و آلودگی عمیق تقسیم می شود که در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم.

آلودگی سطحی

این آلودگی ها شامل گرد و غبار و خاک می باشد که سطح فرش را آلوده شده و نیاز به نظافت و پاکیزگی دارد.

آلودگی عمقی

در این بخش از الودگی ها شستشو و نظافت همزمان باید انجام شود. در این قسمت آلودگی به لایه های زیرین فرش منتقل شده است. این آلودگی های معمولا آلودگی های تر بوده که به پرزهای فرش چسبیده و خشک شده. در این بین رنگ و ظاهر فرش عوض شده و با نظافت سطحی برطرف نمی شود.

روش های نظافت و شستشوی

روش ها ی نظافت و شستشوی فرش با توجه به نوع آلودگی به دو بخش نظافت و شستشوی تقسیم می شود که در هر بخش از دستگاه های خاص بنا به نیاز به پاکیزگی استفاده می شود.

نظافت

در این بخش از نظافت فرش ، دستگاه خاصی برای یرداشتن گرد و غبار و خاک استفاده می شود که در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

مکنده

با توجه به نیاز و اینکه سطح فرش را گرد و غبار و خاک فرا گرفته است ، با استفاده از مکنده به تنهایی می توان فرش را پاکیزه نمود. در این روش با قرار دادن نازل مخصوص بر روی مکنده می توان با قدرت بالا گرد و غبار ها را از سطح فرش جمع آوری نمود.

شستشوی

با توجه به ضرورت شستشوی فرش می توان از دستگاه تخصصی زیر برای برطرف نمودن نیاز شستشو استفاده کرد که دلیل استفاده از این دستگاه در پایین آمده است.

فرش و موکت شوی صنعتی

در این روش می توان با توجه به نیاز شستشوی فرش از این دستگاه استفاده کرد. استفاده از دستگاه های شستشوی فرش به دلیل انجام همزمان پاشیدن مواد شوینده ، برس زنی ، شستشو و مکش آب از سطح فرش و خشک کردن آن دارای سرعت عمل بالایی بوده و زمان بسیار کمتری صرف شستشوی فرش می شود و با توجه به کیفیت شستشوی بالا نتیجه بهتری حاصل می گردد. مکش کامل آب ناشی از شستشوی از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری به عمل می آورد.

توانکاران الوند

دیدگاهتان را بنویسید