تحصیل رشته حقوق در کشور ترکیه

در بین رشته های تحصیلی به طور کلی می توان گفت رشته های مهندسی ،شانس بالایی برای پذیرش در دانشگاه های کشور ترکیه را دارند.. بعد از رشته های مهندسی، در بین رشته های علوم انسانی تنها رشته حقوق در کشور ترکیه طرفداران زیادی را دارد.

از همین رو دولت کشور ترکیه با در نظر گرفتن این تقاضا آینده شغلی رشته حقوق را در کشور خود تقویت کرده تا متقاضیان این رشته با خیالی آسوده در ترکیه به تحصیل در این رشته بپردازند.

فارغ تحصیلان رشته حقوق در کشور ترکیه می توانند در شغل هایی مانند وکالت، مشاوره های حقوقی و وکیل دعاوی مشغول به کار شوند.

اگر شما به عنوان یک حقوق دان می خواهید به کشور ترکیه مهاجرت کنید لازم است بدانید که رشته ی حقوق بین الملل در کشور ترکیه جزء بهترین رشته ها در این کشور می باشد.

شما با تحصیل در این رشته می توانید در هر کشوری مشغول به کار شوید. با توجه به مشکلات مهاجرتی به کشور های اروپایی، کشور ترکیه بهترین گزینه برای مهاجرت تحصیلی و کاری می باشد.

از همین رو شما در وهله اول می توانید به کشور ترکیه سفر کرده و بعد از مدتی با گرفتن مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه آن کشور، به کشور های اروپایی با شرایطی بهتر و آسان تر مهاجرت کنید.

اکثر متقاضیان رشته حقوق و حقوق بین الملل برای آن که بتوانند به راحتی و بدون دردسر به اروپا مهاجرت کنند، در اول به صورت موقت به کشور ترکیه سفر کرده و در یکی از دانشگاه های معتبر آن مشغول به تحصیل می شوند.

با گرفتن مدرک رشته حقوق از دانشگاه های کشور ترکیه و همچنین بدست آوردن تجربه کافی در آن کشور، به کشور های اروپایی برای ادامه تحصیل و یا کار مهاجرت می کنند.

به عبارت دیگر این افراد، کشور ترکیه را به عنوان یک سکوی پرش برای خود در نظر می گیرند.
مدت زمان تحصیل در رشته حقوق در کشور ترکیه در حدود ۴ سال در مقطع کارشناسی می باشد. با گرفتن این مدرک در کشور ترکیه می توانید در شغل های، حقوق جنایی، حقوق تجاری و قوانین بین المللی مشغول به کار شوید.

توجه داشته باشید که به مدت دو سال بعد از آن که فارغ تحصیل شدید، باید کار آموزی خود را در یکی از ادارات حقوقی کشور ترکیه بگذرانید و بعد به طور رسمی می توانید در ادارات کشور ترکیه استخدام شوید.

حتی اگر قصد ماندن در کشور ترکیه را ندارید، به شما توصیه می کنیم که حتما کار آموزی خود را در این کشور بگذرانید و بعد اقدام به مهاجرت کنید.

شما با داشتن مدرک کار آموزی می توانید به راحتی از کشور های اروپایی ویزای کار دریافت کنید ولی بدون داشتن کار آموزی به شما به هیچ وجه در رشته حقوق، هیچ یک از کنسولگری های اروپا ویزای کار نخواهند داد.

دانشگاه های معتبر کشور ترکیه در رشته حقوق را می توان دانشگاه بیکنت، حاجت تپه، دو کوز ایلول و دانشگاه آنکارا به حساب آورد. برای آن که بتوانید در این دانشگاه ها در رشته حقوق با فاند تحصیلی مشغول به تحصیل شوید، لازم است پیشینه تحصیلی خوبی را در مقطع قبلی خود داشته باشید.

به طور مثال اگر شما به منظور ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید باید حتما ریز نمرات و معدل خوبی را در مقطع کارشناسی که از قبل در کشور ایران گذرانده اید داشته باشید.

علاوه بر ریز نمرات و معدل لازم است که از اساتید خود توصیه نامه های قوی را دریافت کنید تا بتوانید برای ادامه تحصیل از کشور ترکیه فاند تحصیلی دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای اپلای دانشگاه های ترکیه در سال ۲۰۲۱ عبارت اند از سی وی تحصیلی، داشتن پروانه وکالت در صورت مهاجرت کاری، ترجمه رسمی ریزنمرات، مدرک زبان ترکی و انگلیسی، توصیه نامه، انگیزه نامه و مدارک اثباث تمکن مالی در کشور ترکیه.

به طور کلی زمان های پذیرش دانشگاه های ترکیه در اوایل آذر ماه تا اواخر بهمن برای ترم تحصیلی مهر ماه می باشد. و برای ترم بهمن از اوایل فروردین تا خرداد فرصت دارید که مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر خود در کشور ترکیه ارسال کنید.

هرچه زود تر بتوانید مدارک خود را ارسال کنید، شانس بیشتری خواهید داشت که بتوانید از دانشگاه های ترکیه پذیرش بگیرید.

اگر در اخر مدت زمان تعیین شده مدارک شما آماده ارسال شد، به هیچ وجه آن ارسال نکنید چرا که در اواخر مدت زمان هیچ یک از دانشگاه های کشور ترکیه مدارک شما را بررسی نخواهند کرد و با ارسال مدارک تنها شانس خود را برای سال بعد از دست می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید