همکاری وزارت امور خارجه برای صادرات صنایع دستی راه گشا است


P style=”TEXT-ALIGN: justify”>به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، پویا محمودیان روز چهارشنبه (هشتم دی‌ماه) در دیدار معاونان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به ۲۹۶ رشته صنایع‌دستی فعال در ایران گفت: ایران جز کشورهای نامدار در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی است.


معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به فعالیت ۲ میلیون فعال در حوزه صنایع‌دستی در ۳۱ استان کشور گفت: حدود ۷۵ درصد این فعالان را بانوان تشکیل می‌دهند، که در ۳ بخش تولید، آموزش و فروش محصولات مشغول به کار هستند.


وی گفت: در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای صادرات، بیشتر نیازمند اطلاعات درست بازار جهانی هستیم که امیدواریم دیپلمات‌ها و رایزنان اقتصادی کشور در این زمینه به ما کمک کنند.


همکاری وزارت امور خارجه برای صادرات صنایع‌دستی راه‌گشا است


محمودیان افزود: داشتن اطلاعات کافی از رویدادهای هنری و تجاری، شناسایی صاحبان گالری‌ها و فروشگاه‌های هنری و برقراری تعاملات با آنها مد نظر ماست که همکاری وزارت امور خارجه با ما در این حوزه بسیار راه‌گشا است.


وی گفت: کشور چین بر اساس آمار جدید بین‌المللی ۸۵ درصد صادرات تزیینات کریسمس را به خود اختصاص داده که نشان موفقیت عظیم این کشور در این حوزه است.


معرفی مدل خانه ایرانی، تلاش ایران برای کسب ریاست شورای جهانی صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی از دیگر سخنان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی در نشست با رایزنان اقتصادی ایران بود.


معرفی استارتاپ‌ها و خانه‌های خلاق ایرانی


ارائه اطلاعات صحیح و جامع از وضعیت اقتصاد هنر و بازار کشورها، معرفی تجار و فعالان این حوزه، شناسایی صاحبان سایت‌های الکترونیک، اطلاع از رویدادهای هنری در سایر کشورها، شناسایی و تعامل با صاحبان بوتیک‌ها و گالری‌دارها، نمایش و معرفی مزیت‌ها و شاخصه‌های صنایع‌دستی کشور، معرفی استارت‌آپ‌ها و خانه خلاق ایرانی از جمله درخواست‌های مطرح شده از سوی محمودیان در این نشست بود.


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور ابراز امیدواری کرد با همکاری و هدف‌گذاری در حوزه صادرات شاهد ارتقای تجاری جایگاه صنایع‌دستی ایران باشیم.


دیدگاهتان را بنویسید