ادامه دردسرهای مالک روس بانک انگلیسی حساب های باشگاه چلسی را

تهران- ایرنا- بانک بارکلیز انگلیس در پی اعمال تحریم از سوی دولت بریتانیا بر مالک روس باشگاه چلسی، حساب‌های این باشگاه را به طور موقت مسدود کرد.


به گزارش ایرنا، آبی های لندن که پیش از این با خبر تحریم شدن «رومن آبراموویچ» از سوی دولت انگلیس غافلگیر شده بودند، حالا با اعلام این بانک معتبر و بزرگ مستقر در لندن، بار دیگر در بهت فرو رفت.


دولت انگلیس اعلام کرد که چلسی می تواند طبق برنامه، مسابقات فوتبالی خود را پیگیری کند و سخنگوی نخست وزیر این کشور نیز امروز گفت که دولت بدنبال تعدیل تحریم ها است تا عملیات های روزانه این باشگاه با مشکل روبرو نشود.


با این حال، اعلام دولت انگلیس با خبر مسدود شدن حساب های بانکی چلسی از سوی بارکلیز همراه شد. این بانک اعلام کرده که تصمیم مذکور به این دلیل گرفته شده تا گواهی باشگاه که از سوی دولت انگلیس صادر شده، مورد ارزیابی قرار گیرد.


گفته می شود بدنبال حمله روسیه به اوکراین، مالک روس باشگاه چلسی به دلیل ارتباط با دولت روسیه تحت تحریم قرار داده شد و از همان روزهای ابتدایی حمله روسیه به اوکراین نیز تصمیم خود را برای فروش باشگاه چلسی رسانه ای کرد.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پنجم اسفند ماه دستور «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را صادر کرد، اما گفت که این عملیات به مثابه شروع جنگ در اوکراین نیست، بلکه اقدامی است که از جنگی در سطح جهانی جلوگیری می‌کند. اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا، این تصمیم مسکو را جنگ تلقی کردند و به همین بهانه، فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را افزایش دادند. 


جنگ در اوکراین همچنان ادامه دارد. اگرچه تا حدودی از شدت آتش جنگ میان روسیه و اوکراین نسبت به روزهای آغازین این رویداد کاسته شده اما این درگیری همچنان ادامه دارد و سیل واکنش ها و اظهارنظرهای مقامات کشورهای مختلف جهان نیز همچنان جاری است.


 شانزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین با پیشروی نیروهای روسی به سمت کی‌یف ادامه یافته و این در حالی است که مذاکرات آنتالیا در روز پنجشنبه ناکام ماند.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید