تصویب شرعی و قانونی سقف اجاره مسکن باید مورد تمکین همه قرار گیرد

آستارا – ایرنا – امام جمعه شهرستان آستارا رعایت انصاف را در تعیین اجاره بها را موضوعی انسانی دانست و گفت: تعیین شرعی و قانونی سقف اجاره بهای مسکن اقدامی بجا بوده و تمکین آن بر همه واجب است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه های نمازجمعه این هفته به مناسبت فرارسیدن ماه ذی حجه و سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: آداب ازدواج اسلامی باید الگو باشد و امروزه بسیاری از جوانان بخاطر هزینه های سنگین تشکیل زندگی از نعمت آرامش روحی در کنار خانواده و همسر دلخواه خود محروم هستند.


وی افزود: تحمیل مراسم پرهزینه و تشریفات بی فایده نتیجه ای جز سلب آرامش و آسایش از زوج های جوان ندارد و باید هزینه تجملات  مراسم عروسی، سرمایه زندگی جوانان شود.


خطیب جمعه آستارا با اشاره به تصویب قانون تعیین سقف افزایش اجاره بهای مسکن توسط قوای سه گانه و پاسخ رهبر معظم انقلاب به استفتای جمعی از مؤمنین در مورد وجه شرعی قانون مذکور گفت: تصویب قانون و تعیین حکم توسط قوای سه گانه بنا بر مصلحت جامعه و کشور باید مورد تمکین عموم قرار گیرد ولی مهمتر از آن رعایت انصاف و مواسات با هموطنان نیازمند است.


وی ادامه داد: لازم است در شرایط سخت کنونی صاحبخانه ها با مستأجران مدارا کنند زیرا بسیاری از خانواده ها بخاطر هزینه های سنگین اجاره مسکن به حاشیه نشینی روی آورده اند و این مسئله اثرات سوء اجتماعی در پی خواهد داشت.


امام جمعه آستارا با گرامیداشت دهم تیرماه، روز اصناف به بیان اهمیت نقش اصناف مختلف در بازار اشاره کرد و اظهار داشت: اصناف و بازاریان از دیرباز به عنوان بخش مهمی از اقتصاد هر منطقه و جامعه بوده اند که نقش مهمی در رونق اقتصادی دارند و امروز هم با فعالسازی اصناف مختلف و آسیب شناسی اقتصاد خرد می توان راه کارهای مهمی برای توسعه اقتصاد و حل مشکلات پیش روی تولید داشت.


وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطر قربانیان هواپیمای مسافربری ایرباس ایران که در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷توسط نیروی دریایی متجاوز آمریکا مورد اصابت موشک قرار گرفت و بیش از ۲۷۰ هموطن بی گناه به شهادت رسیدند، اضافه کرد:این اقدام نمونه بارز نقض حقوق بشر توسط آمریکای جنایتکار است و حقوق بشر آمریکایی یعنی هر جا که منافع آمریکا در میان باشد می توان جان انسانها را به خطر انداخت و در جای دیگر هم می توان انسانها را از حقوق اولیه خود محروم ساخت.


شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید