صلاحیت ۵۷ درصد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه البرز تأیید

ایسنا/البرز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات البرز از آمادگی ۱۳۳۲ شعبه در سطح استان به منظور اخذ رای در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد.


به گزارش ایسنا، مرتضی ولی پوری شنبه، ۱۶ دی در نوزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان البرز با اشاره به فرآیند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان البرز، گفت: ما در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص چهار مولفه مهم سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت و با دستور وزیر کشور از مرداد ۱۴۰۲ روند اجرایی برگزاری انتخابات در استان را آغاز کردیم به همین منظور نیز کمیته‌های هشت گانه انتخابات در استان تشکیل شد.


وی با بیان اینکه البرز در مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام‌های نهایی در کشور پیشتاز بود، ادامه داد: امیدواریم در برگزاری انتخابات نیز با حضور گسترد و باشکوه مردم پیشتاز باشیم.


رئیس ستاد انتخابات استان البرز همچنین با اشاره به تایید صلاحیت۳۷۱ نفر معادل ۵۷ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات نظارت استان، گفت: سه داوطلب معادل یک درصد عدم احراز  و ۲۴۰ داوطلب معادل ۳۷ درصد عدم تأیید صلاحیت شدند و پنج داوطلب معادل یک درصد نیز قبلا انصراف خود را اعلام کرده‌اند. همچنین ۲۹ داوطلب معادل چهار درصد عدم تائید صلاحیت شده از سوی هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه، شکایتی در هیأت نظارت استان ثبت نکرده‌اند.


وی افزود: برای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز ۱۱ نفر از استان البرز ثبت نام کردند که مراحل بعدی و ساز و کار آن نیز در موعد مقرر اعلام خواهد شد.


ولی پوری همچنین به درنظرگرفتن ۱۶۴۴ شعبه اخذ رای اشاره کرد و ادامه داد: از مجموع شعبات در نظر گرفته شده در نهایت ۱۳۳۲ شعبه اخذ رای به تایید و تصویب وزارت کشور رسید و در سامانه جامع وزرت کشور بارگذاری شد.


وی افزود: ۱۱۱۲ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و ۲۲۰ شعبه در محدوده بافت روستایی خواهد بود و همچنین  از تعداد فوق ۱۲۳۱ شعبه ثابت و ۱۰۱ شعبه سیار خواهند بود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اینکه تاکنون۱۸ جلسه ستاد انتخابات در استان البرز برگزار شده است، بیان کرد: طی جلسات برگزار شده کلیه مسائل و مشکلات درخصوص زیرساخت‌های شعبات در سطح استان بررسی و توسط مدیران مربوطه در حال پیگیری است.


وی با تاکید بر اینکه آماده اجرای دستورات مقام معظم رهبری هستیم افزود: امیدواریم بتوانیم در راستای اجرای بیانات مقام معظم رهبری درخصوص مشارکت قوی و پرشور، رقابت واقعی جناح و دیدگاه‌های مختلف و سلامت حقیقی و امنیتی کامل انتخابات را برگزار کنیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

دیدگاهتان را بنویسید