هدف ما ترویج فرهنگ کار و مهارت است

ایسنا/لرستان مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: جهاد دانشگاهی یک مرکز دانشجویی و علمی و فنی و حرفه‌ای یک دستگاه کاربردی و عملیاتی بوده که هدف ما آموزش و ترویج فرهنگ کار و مهارت است و اشتراکات زیادی با یکدیگر داریم.


حشمت‌اله معتمدی دهم مهر ماه در بازدید از جهاد دانشگاهی واحد لرستان اظهار کرد: ما در فنی و حرفه‌ای یک جامعه هدف مشترک با خیلی از دستگاه‌ها داریم که با آن‌ها در راستای هم‌افزایی تفاهم‌نامه می‌بندیم.


وی با اشاره به اینکه امکانات ما دولتی و مال مردم بوده و اهداف ما آموزش حرفه و شغل است، بیان کرد: در راستای آموزش شغل و حرفه یک ساختار داریم، در کل استان ۱۸ مرکز ثابت داریم، چهار مرکز در خرم‌آباد، سه مرکز در بروجرد و در بقیه شهرها نیز حداقل یک یا دو مرکز داریم، غیر از رومشکان که یک تیم سیار است در بقیه شهرهای مرکز ثابت شهری داریم و علاوه بر این نیز بالغ بر ۴۶۰ مجوز آموزشگاه آزاد داریم که به صورت مستقل حقیقی یا حقوقی آموزش فنی و حرفه ای را انجام می‌دهند.


معتمدی افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که با جهاد دانشگاهی داشتیم در بحث آموزش‌های آزاد که آموزش‌های کوتاه مدت هستند، ۱۴۰ کارگاه ثابت فعال و ۴۶۰ آموزشگاه آزاد در سطح استان داریم که این کارگاه‌ها همه به ساختار و استانداردهای روزتجهیز شده و اخیراً نیز تجهیزات آن‌ها به روزرسانی شده است و امکانات و تجهیزات و همچنین مربیان با سابقه و خوبی داریم ودر برخی از کارگاه‌ها نیز که مربیان آن‌ها بازنشسته شده‌اند، می‌توانیم از اساتید برجسته جهاد دانشگاهی استفاده کنیم.


مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان تصریح کرد: از برگزاری رویدادهای انگیزشی استقبال می‌کنیم و در سطح جهان و کشورها پیشرفته از آن حمایت می‌کنند، ما حاضریم برای برگزاری رویدادهایی انگیزشی همکاری داشته باشیم.


وی ادامه داد: هدف ما آموزش و توانمند کردن جامعه هدف مشترکی است که داریم، با توجه به اینکه مقداری از لحاظ قانونی دست ما بازتر است می‌توانیم در قالب قرارداد و تفاهمنامه آموزش‌هایی در رشته‌های مختلف به ویژه در سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی برگزار کنیم.


معتمدی با اشاره به آموزش سالانه ۲۰۰۰ زندانی در سطح استان، بیان کرد: ۱۹ جامعه هدف داریم که  لازم است اثربخشی آن سنجیده شود که در این زمینه مرکز افکارسنجی می‌تواند به ما کمک کند.


مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان اضافه کرد: ما در زمینه نیازسنجی، اثربخشی، افکارسنجی، مراکز GIS و انرژی‌های نو و گیاهان دارویی همکاری خوبی داشته باشیم که برای مردم استان منشاء خیر و برکت باشد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید