تاکید وزیر امور داخلی اقلیم کردستان بر اجرای توافق امنیتی با

وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق در نشست با مشاور امنیت ملی این کشور بر لزوم اجرای بندهای توافق امنیتی امضا شده با ایران تاکید کرد.


به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق که صبح امروز برای بررسی اقدامات انجام شده برای کنترل مرزهای کشورش با ایران به استان سلیمانیه سفر کرده بود با مسئولان محلی اقلیم کردستان عراق دیدار و رایزنی کرد.


ریبر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق در این نشست بر لزوم پایبندی بر بندهای توافق امنیتی امضا شده با ایران تاکید کرد.


قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق صبح امروز (شنبه) در راس هیاتی راهی سلیمانیه شد.


دستگاه امنیت ملی عراق اعلام کرد که الاعرجی به دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور به منظور بررسی اقدامات انجام شده برای کنترل مرزهای ایران و عراق راهی سلیمانیه شده است.


اخیرا یک منبع در دستگاه امنیت ملی عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری العربی الجدید اعلام کرد که قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق طی روزهای آتی به تهران سفر خواهد کرد و درخصوص کنترل مرزهای مشترک و مقابله با فعالیت گروه های مخالف ایران(تروریست ها) با مسئولان ایرانی تبادل نظر خواهد کرد.


این منبع اعلام کرد که شخص محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به همراه مقامات اقلیم کردستان تحرکات گسترده ای در راستای دور کردن مجموعه های مسلح مخالف ایران از مرزها و استقرار یگان های امنیتی در نوار مرزی انجام می دهد.


این مسئول عراقی در ادامه گفت که الاعرجی در سفرش به تهران اقدامات دولت عراق در زمینه کنترل مرزها را به مسئولان ایرانی ارائه خواهد کرد و تلاش می کند که حملات دوباره ایران در مناطق مرزی علیه مواضع تروریست ها ممانعت کند.


یک مسئول کردی نیز اعلام کرد که مسئولانی از اربیل نیز به همراه الاعرجی به تهران خواهند رفت.


در این گزارش آمده است که برخی مسئولان ایرانی اخیرا اعلام کردند که اگر گروه های تروریستی موجود در اقلیم کردستان عراق تجاوزهای خود را متوقف نکنند، ایران بار دیگر مواضع آن ها را مورد هدف قرار خواهد داد.


قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق اخیرا نیز به دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور در راس هیاتی از دستگاه های امنیتی و وزارت خارجه به اربیل سفر کرد و ریبر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم کردستان و روسای دستگاه های امنیتی اربیل و سلیمانیه از وی استقبال کردند.


فرمانده نیروهای مرزبانی عراق در دیدار با الاعرجی گزارشی در مورد اقدامات امنیتی این کشور برای ایجاد امنیت در مرزهای ایران و عراق که طول آن ها به هزار و ۴۹۳ کیلومتر می رسد ارائه داد.


وی خاطرنشان کرد که اقدامات امنیتی برای کنترل مرزها همچنان ادامه دارد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید